lördag 23 april 2011

Påskafton




To catch the love, that I've heard of.

In books and films and songs...

Still I look for the beauty in the songs.

-Farther On, Jackson Browne


Spenderade stora delar av förra lördagen tillsammans med min brorsdotter. Vi åt lunch på Jensens, såg Rio i 3D (en 4:a) och sen hamnade vi på Galways och tog ett par drinkar. Hon sa att hon tyckte jag skulle signa upp mig på någon av de där datingsiterna.

Jag måste säga att jag ställer mig tveksam till det, visst vet jag att det finns de som träffas så men är det något för mig?

Vad berättar man om sig själv och vem har tillgång till dina uppgifter. Gör de en profil av åt dig utifrån dina svar eller hur bär de sig åt? Samtidigt om man skulle skriva en kontaktannons, hur skulle man formulera sig? Jag tror att vi alla har läs igenom kontaktannonser för att få sig ett gott skratt. Ni vet "ser bra ut enligt mina vänner" tro f** det de vågar väl inte säga annat, ens vänner alltså :-) Gillar "mysiga hemmakvällar och dig" Vad tusan vet de om mig och vad innebär mysiga hemmakvällar. Fredagsmys med chips o dipp, eller bingolotto?

Fet, ful, nästan femtio årig kvinna söker mogen, dock ej fallfrukt, mjuk, ej mesig, musikintresserad man att dela räkningar, fritid och semester med. Män utan humor och utan självdistans och som röker göra sig icke besvär.


Vete fåglarna hur de som hittar någon som är seriös formulerar sig. Dels så att det är intressant och inte överdrivet snuttigt. Samtidigt får det inte låta som alla andras annonser.

Nu till något betydligt roligare. min kära systerson fyller sex år idag och firar den hos mormor och morfar. Fiskdamm är utlovad. Varför har vi ingen fiskdamm på våra kalas och vad skulle vi ha i våra påsar. En tablettask är väl obligatorisk men vad mer tycker ni att man ska ha i påsen?

Han fick ett Wii Super Mario Galaxy spel som han spelade när jag ringde och han undrade om jag ville prata med hans mamma då jag störde honom mitt i spelet. Man får inte vara finkänslig precis.

Det var allt för denna gång.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare