söndag 23 januari 2011

Nytt År


Vet faktiskt inte var jag ska börja. Det har varit ett bra tag sen sist och mycket har hänt.

Ok, börjar med det senaste. Jag har blivit omplacerad. Fredrik Reinfeldt, vår stadsminister, som är välinsatt i frågor gällande svensk åldringsvård och omsorg. Han har beslutat sig för att omsorg är helt omodernt och därför vill införa svensk äldreförvaring. Tack för den Fredrik.

Jag har alltså blivit placerad på ett ställe där omsorg är icke exciterande. Det är som att gå tillbaka till 80-talet igen. Trodde faktiskt att vi människor ville gå framåt men tragiskt nog visar besparingarna inom äldreomsorgen att det är tvärtom. Ska skriva ett brev till honom och ifrågasätta hans beslut. Tänker inte tiga. Att påstå att jag är förbannad är bara förnamnet.

Nu till något betydligt trevligare. Jag spenderade julen tillsammans med min familj.

Vilddjuren är inte så små längre, unge herrn börjar 6 års nu i höst så det går undan. Unga fröken hongillar att kramas hårt och att hjälpa till när man ska baka och laga mat. Hon är fortfarande i en prinsess ålder och glitter och vackra kläder gillar hon. Hennes bror han är smart och lär sig snabbt nya saker, gissar att han har det efter mig. Tur att man är blygsam.

Nej, nu ska jag försöka samla ihop lite kraft inför morgondagens arbetspass. Mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare