lördag 31 januari 2009

Grönt, Lila och Blått

Det är färgerna på tröjorna jag köpt idag. Skulle gå på 'mitt' KappAhl för att köpa tröjan som jag såg igår. Tyvärr hade de den bara i svart eller blått och inte rött som jag ville ha. Så det blev tre andra istället. Två för 249 och en för 45 kr. Expediten trodde att den var felmärkt, men hon lät mig få den för det priset. Gissar att hon jobbade på helgerna och inte hade nån att fråga. Jag betalade och såg glad ut.
Ikväll år det dock GRÖNT som gäller. Det är Team Erik/Uddevallas färg. Lila symboliserar Team Hanna/Bollnäs. Annars har ju Lila en speciell plats i mitt hjärta sen 36 år sen tillbaka. Det var 36 år sen första gången jag hörde Donny och han och hans familj har ju blivit en del av mitt liv. Fått många kompisar och haft mycket roligt tack vare dem. Men idag är det Grönt, som var D's bror Jays färg, som gäller. För er oinvigda så är de 7 sjungande syskon(de har även två äldre syskon som är hörselskadade), och var och en av hade sin färg. Deras mamma kom på det här för att deras fans skulle veta vem som var vem, även om man satt allra längst bort.
På tal om färger så är mina favorit färger, rött, grönt och lila. Dock kanske inte tillsammans.
Vilken/vilka färger är din/a favoriter?
Kan du bevara en hemlighet? Lova det! Det är jättehemligt! Men jag ska ha med mig George Clooney till sängs ikväll. Skulle bli besviken om du skulle du förde vidare det.
Jag var duktig och tog min 40 minuters promenad i dag. Det är ju meningen att det ska bli lite mindre av mig framöver. Vi på mitt jobb gick med i en kampanj Steg som Korpen hade i november. Det innebar att alla skulle röra sig lite mer. Vi fick en stegräknare och vi skulle gå minst 7000-10 000 steg per dag. Jag hade då bestämt mig att det här skulle bli starten för en bättre, sundare och smalare Katarina. Det börjar märkas på mina kläder, flera par byxor sitter knappt uppe. Så jag har köpt två par Northbrook joggingbyxor som ska få fungera som övergångs plagg till att börja med. Säg inte till mamma att jag har dem på väg till jobbet. Ja mamma, jag vet att det inte är vackert, men mycket praktiskt just nu.
Föresten såg du Morgan Alling i Slowfox i Let's Dance igår. Gud så bra han var. Jag gillar honom jättemycket. Han är en otrolig akrobat och ger i mitt tycke ett sympatiskt intryck när jag ser intervjuer på TV.
Nu har jag röstat på Team Erik, men jag måste ju säga att Team Hanna gjorde Nessum Dorma mycket bättre. Go Green.
Ha en skön lördag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare