söndag 25 april 2010

Början på slutet


Imorgon åker jag hemåt. Det är både skönt och vemodigt. Vet inte riktigt när jag får träffa de mina igen. Min brorsdotter gissar jag att jag får träffa i juni när hon är klar med skolan i Birmingham. Min syster kommer kanske ner i Juli för att se John Fogerty på Grönan. Annars vet jag inte.
Har träffat min närmaste familj och lite andra släkt och vänner. Det blir ju alltför sällan när vi bor 100 mil ifrån varandra. Skönt i alla fall att flyget kommit igång igen. 12-14 timmar på tåget är urtrist när man kan flyga på 1 tim. 20 min. Lite skillnad. Det har varit som om det var krig och undantagstillstånd. Visst vi har kunnat ta oss fram men inte lika lätt och definitivt inte lika fort.
De senaste dagarna har jag tillbringat hos min syster. min systerson fyllde 5 i fredags så då blev det kladdkaka och paket till honom och några till lillasyster.
Hans lillasyster är 3.5 år och då måste man ju få paket om nån annan får det, eller hur? Hon och jag lyssnade på Askungen på cd och sen var det en bok till med bilder som vi kunde titta på samtidigt som de läste och sjöng. Vi var båda överens om att vi ville gärna dansa med prinsen. Då är det Askungens prins vi talar om inte nån flashig prins från 2000 talet. Såna bryr vi oss inte om.
Tidigare under dagen sa hon att hon skulle spola ner mig i toaletten. Då undrade jag hur det skulle gå, inte skulle jag kunna skicka paket då. Men hon svarade då att det kunde ju Farmor göra. Det är inte lätt att kunna bli bortbytt så enkelt, gråter mig nog till sömns i natt ;-)
Nej, nu ska jag kolla igenom min packning så att det är klart tills imorgon. Åker tidigt in till stan med syrran så det är dusch och sen iväg.
Mer senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare