onsdag 21 april 2010

Räven och Råttan


Grattis kära svägerska på födelsedagen!

Så var det onsdag och bara en vecka kvar tills jag börjar jobba igen. Än vet jag inte riktigt hur jag tar mig hem, men hoppas att vulkanen och vindarna är snälla mot mig som ska till Stockholm och min brorsdotter som ska åka till London samma dag. Det är bara att hålla tummarna.
Har varit ute en sväng med Mamma. Vi har hälsat på min moster och även passat på att handla lite. Eftersom det är nästan 50 km dit så gäller det att passa på. Det är inte som hemma på min gata i stan där jag kan gå till två affärer på 5 minuter.
Apropå att promenera, så har jag och min kära mor varit riktigt duktiga och promenerat varje dag. Det kan behövas för oss bägge två om man så säger. Nåväl, vi ska bli duktigare på att röra på oss så att kilona ska minska undan för undan. Fast jag kunde se på ett kort pappa tog på mig i julas att jag minskat något vilket bara är positivt
Innan vi skulle ut på promenaden sitter mamma och pratar med en väninna på telefon när hon ser en mus springa över hallgolvet. Först tror inter pappa på henne men sen ser han det lilla kräket själv och har möjlighet att kunna förpassa den till de sälla jaktmarkerna. Mitt föräldrar hem är över 100 år så det är väl inte helt ovanligt att små gnagare har setts vid olika tillfällen. Behöver jag nämna att jag avskyr allt vad råttor och möss heter.
Senare efter vår promenad så säger pappa titta där kommer räven. så på ängen bakom huset där pappa matar råddjur så dyker räven upp. Vet att den brukar vara där på nätterna men jag inte sett den på dagtid tidigare. Mickel var röd och vacker som du kan se på fotot ovan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare