tisdag 14 september 2010

En vecka kvar



And I need you more than I want you
And I want you for all time
-"Wichita Lineman" Jimmy Webb


Unga fröken fyller 4 år om en vecka. Tiden går så skrämmande fort att det inte är sant. har skickat iväg hennes födelsedagspresent idag. Hittade en fin tunika/klänning på Lindex och rosa kalasbyxor till. För dig som är något yngre är kalasbyxor det samma som strumpbyxor. När jag var liten för jättelängesen så kallade vi dem kalasbyxor. Pratade med den lilla damen häromdagen. Hon ville berätta att hennes pappa spelade bandy och sen tenn, man har en boll och man måste vara två. Nu ska väl gudarna veta att under de snart 10 år som jag känt honom har jag aldrig sett honom i närheten av varken en bandy eller tennisboll. Livlig fantasi har jäntan det är så säkert.
Skulle skicka en cd till min kompis i stora landet i väst, men när jag kom hem från posten ser jag att skivan är kvar och då undrar jag vad i hela fridens namn jag postat om det bara är en tom cd ask. Tala om att vara tankspridd.
Har sökt ett par dagars semester nästa vecka. Det ska bli skönt är så trött. Behöver lite extra ledighet, och det är väl helt ok att vara ledig bara därför.
Glöm nu inte att rösta. Tror du på ett fritt samhälle, där vi har rätt att ha olika åsikter så ta tillfället i akt och visa att yttrandefrihet är viktigt för dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare