torsdag 23 september 2010

Normalstörd


Ja, vad ska man säga om utgången av valet.
Att Alliansen vann var inte det jag hade hoppats på, men vad som som är värre än det är att Sverige Demokraterna kom fick tillräckligt med röster för att komma in i regeringen. Jag hoppas att de, SD, ska bli avslöjade under den här mandatperioden så att de inte blir omvalda.
Hur kan man sympatisera med en sådan grupp som verkar ha tunnelseende. Kan inte begripa det.
Då är det skönt att SVT visar Elvis i glada Hudik. De är som de säger själva en grupp av normalstörda och utvecklingsstörda som gör en Elvis förställning. Normalstörd, vilket underbart begrepp. Absolut ett beteckning jag skulle skriva under på en gång.

Min kära systerdotter fyllde fyra år häromdagen, jag ringde och sjöng och hurrade som man ska. Hon har blivit så bra på att prata, bara på ett par veckor har det blivit en stor förändring. De ska bli kul att träffa henne till jul och även hennes storebror. På lördag ska jag och hennes kusin gå på IKEA och shoppa. Att komma ut därifrån utan den minsta förpackning av servetter eller värmeljus är omöjligt skulle jag vilja påstå. Om du vet hur man gör det lämna gärna ett tips här.
Nej nu är det dags för sängen mina vänner.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare