tisdag 7 september 2010

Latest news....


En del kräver att det ska regna manna från himlen för att de ska bli glada. Själv har jag inte lika stora krav.
När jag skulle plocka ut nycklarna på jobbet imorse så kommer en av tjejerna på kontoret med ett guldfärgat cylinderformat paket och gav det till mig. Hon kunde däremot inte komma på från vem eller varför. I det fanns ett hallonformat doftljus. Vem det än kom ifrån så blev jag jätteglad. Senare när jag kom hem så hade jag fått ett vykort med glada tillrop. Det är fasiken så mycket roligare än fönsterkuvert.
Sen berättade en kollega om den något felplacerade valaffischen här ovan. Vad kan jag säga annat än att ett gott skratt förlänger livet.
Jag undrar vad gör man med råd som man får, men som man inte bett om? Fick ta del av såna idag. Klarar inte av när människor har paketlösningar på mina eventuella bekymmer. Jag vill hitta mina lösningar själv tack och ta itu med dem i min egen takt. Visst jag förstår att det kan verka som om det tar evigheter för er som står bredvid. Men de måste få mogna och få starkt fäste hos mig innan jag är beredd att göra nåt åt dem. Tror inte att du kan få mig att göra det i en handvändning bara för att du vill. Är man Oxe så är man det, så ge mig den tid och utrymme jag behöver om så det tar hundra år. Jag må vara dum och trög, men låt mig då vara det, tack!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare