onsdag 29 september 2010

Friskt vågat


Ovisshet, att inte veta vad som händer runt nästa hörn är jobbigt för många. Jag är nog så korkad att jag inte orkar bry mig. "Kommer dag, kommer råd" som det heter.
Vår arbetsplats har varit i puppstadiet länge och när puppan snart ska spricka undrar många blir det en vacker färgglad fjäril eller en lömsk nattfjäril som gömmer sig innanför membranet. Tids nog får vi väl se.
Själv har jag hittat en jobb annons som verkar spännande och utmanande Har egentligen ingen formell kompetens för jobbet, men samtidigt så de kan ju inte säga mer än tack för visat intresse men tjänsten tillsätts av någon annan. Sen så har jag inte prövat så hur ska jag veta att jag inte kunde få det. De kanske inte förstår att det är just mig de letar efter innan de läst min ansökan. Snygg, begåvad och helt perfekt för jobbet. Nu gäller det att få ihop ett personligt brev som är lite annorlunda så att det fångar deras intresse men ändå inte är så udda att de totalt ignorerar min ansökan. Det gäller att väga för och nackdelar på ett bra sätt. Fortsättning följer.
Långledig i helgen men den är redan uppbokad. Ut med några arbetskamrater på fredag, dagstur till MOZ på lördag och lunch med min brorsdotter på söndag. Tror väl att det ska räcka ett tag. Nej, nu är det hög tid för lopplådan. God Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare