fredag 29 oktober 2010

Fantastisk fredags fantasi


Brukar du drömma dig bort ibland. Det är en av mina favorit sysselsättningar

Jag såg igår ett av de där engelska flytta ut på landet. De bägge paren hade helt orimliga krav vad de ville ha. Sen var det inte bara att de hade en 10 km lång önske/krav lista som de trodde att de skulle ha uppfyllda. Precis varenda punkt. Nu ska jag väl säga att jag har ett par i min närhet som nästan är så när de sökte hus och det tog tre år innan de ÄNTLIGEN hittade det hus som de båda två kunde komma överens om. Men jag ska säga att de engelska paren var ett par snäpp värre. De hade helt orealistiska krav och önskemål.
Då började jag fundera fantisera hur mitt drömhus skulle se ut. Var det skulle ligga, inte bara geografiskt utan också hur yttermiljö skulle se ut. Nu vet jag att det skulle kosta multum om jag hittade ett sånt hus, sen är jag ganska så oteknisk så där skulle det gå käpprätt åt helsefyr om nåt hände. Ja byta proppar och glödlampor det kan jag. Men tapetsera kan jag då inte, måla kan jag hjälpa till med. Sy kan jag inte heller. Måste ha en man som är händig och lite av varje. men då han lyser med sin frånvaro och hantverkare är jättedyra att anlita. Du hör väl hur det låter...

En utopi.

Jag får fortsätta att drömma om miljoner ocn mannen. För det är två av de sakerna jag skulle behöver för att kunna förverkliga den drömmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare