måndag 18 oktober 2010

Seg måndag


Martin Stenmarck, på efterfesten tidigt lördag morgon

Min mamma, hon är ett kapitel för sig. När jag var hemma i april så hjälpte jag henne med en prenumeration på Hemmets Veckotidning. Det skulle räcka fram till december, men sa mamma, det har börjat komma två exemplar av tidningen varje vecka. Det visar sig att hon betalat in ett inbetalningskort som kommit för några veckor sen. Som tur är gick det att fixa när jag ringde till förlaget som ger ut tidningen. Så nu har hon tidningen fram till i april/maj nångång. Fattar inte att hon inte ringde och frågade hur länge tidningen skulle komma.
I fredags var vi-jag, KV och Frk V d.ä.-på Ladies Night på Globen. Vi hade fixat biljetter till efterfesten och vi trodde att det skulle starta vid halv tolv tiden. Jag skulle ju börja halv åtta morgonen därpå. Men Martin Stenmarck som skulle sjunga började först HALV ETT och var klar tre kvart senare. Så jag var inte hemma förrän när klockan var halv tre. Det blev inte många timmars sömn. Var ganska mör under lördagen, slutade kl 15 och gick och lade mig för att sova ett par timmar för att sen sova 8 timmar följande natt. "I'm getting too old for this" som Danny Glover säger i Dödligt Vapen filmerna. Nu händer det ju inte så ofta att jag är ute så sent när jag jobbar så jag kan stå ut en gång utan att gnälla för mycket.
Så var det dags att runda av dagens inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare