söndag 27 juni 2010

Next..


18.5 timma kvar innan semestern börjar. Jag har sett fram emot det hur länge som helst. Åtminstone sen slutet på april då jag senast hade semester.
Midsommarhelgen är snart till ända och jag tycker att det ska bli så skönt att få lämna över ansvaret till någon som är mycket mer kvalificerad att ha ansvar för att det finns personal på plats, att det har rena kläder. Vem tar över efter vem, telefonen ringer. Anhöriga, boende och personal frågar, undrar och konstaterar. Jag överlämnar allt det med varm hand.
Det har gått relativt smärtfritt den här helgen. Den största fadäsen eller vad man nu ska kalla det är; att haken där man fäster flaggan på lossnade från linan. Så linan blev kvar halvvägs på flaggstången och flaggan ramlade ner. Flaggan blev i alla fall inte hängandes på halv stång, då hade jag tillkallat brandkåren eller nåt. Nu har jag låtit det vara, så får vaktmästaren eller chefen ta hand om det.
I fredags hade vi ett folkdanslag som kom och dansade för oss. Många pensionärer och några anhöriga kom ut för att titta på det. Det var toppen väder och jag fick den uppfattningen att de flesta tyckte att det var bra.
Det var allt för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare