torsdag 1 juli 2010

John & Göteborg


Så är det då dagen eller rättare sagt kvällen innan min syster ska komma. Imorgon ska jag möta henne på stan och vi ska äta sen lunch. Sen ska vi knalla på stan innan vi tar oss till Grönan och ska se John Fogerty. Det sk bli kul. Jag och systra mi såg honom på Hovet när hon gick på högskolan/universitetet i Luleå för massor av år sedan. Enligt väderprognosen blir det soligt och varmt väder, vilket är bra då det är utomhus konsert.

Sen så har jag bokat hotell i Göteborg två nätter nästa vecka för att sen köpa tågresan via tradera. Kollade runt lite här och var på olika boenden men det visade sig snart att man fick betal en bra slant för hotellet vare sig man valde Göteborg eller Malmö. Vill inte bo på vandrarhem och behöva släpa på sängkläder och fixa frukost själv. Och då jag fick tillbaka en del på skatten tycker jag mig kunna unna mig en resa till Göteborg. Bor hyfsat centralt och sen blir det dyrare med enkelrum. När jag höll på kolla runt så hittade jag hotellet jag ska bo på, kollade på priset och kollade sen vidare och undertiden så bokades flera rum så bara ett enkelrum blev kvar med den påföljden att de hade satt ner priset med 250 kr. Inte så mycket jag vet. Men med lite tur är det vad jag får betala för tågresan t.o.r. Betalade 17 kr ner till Malmö för ett par år sen så jag ska prova att komma undan med liknande pris även den här gången.

Nej, har lite kvar att göra innan jag ska sova.

God natt och vi ses när vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare