måndag 23 augusti 2010

Att rösta eller inte rösta? det är frågan.

Jag var i Solna Centrum innan jag skulle jobba. Från tunnelbanan ända fram till var det valstugor. Alla de stora partierna var naturligtvis representerade. Men det som jag fann ganska komiskt var att vid varje stuga hade de allt från godis och ballonger. Ballonger, Nya Moderaterna jag tror att de gamla moderaterna hade åtminstone blåst upp sina ballonger, och nästa fråga; hur många i 4-5 års åldern får rösta? Vi som är något äldre behöver ballonger av annat slag. Tala om dålig fantasi. Det var en tant som försåg sig med godis vid någon av valstugorna.
kan ju inte låta bli att skratta åt allt trams runt valet.
Sen hur man försöker hitta så mycket skit om varann. Där är alla lika bra alla partierna när det gäller sånt, trist och fånigt.
Kan du bevara en hemlis? Jag har beställt resa upp till jul. Kollade upp hur jag jobbar julhelgen, och det visade sig att jag är ledig 24, 25, och 26 december. Så om jag vill vara ledig ett par dagar före och ett par dagar efter ska väl inte vara för mycket. Mina föräldrar vet inget än, så säg
inget. Priserna börjar redan nu gå upp. Resan upp hade gått upp dryga 100 lappen från igår. Därför boakde jag redan idag. Just över 900 kr vilket är mycket billigt med tanke på att det är 1000 km enkel väg.
Nej nu är ddet dags för sängen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare