söndag 8 augusti 2010

Naken, nej tack!

I dagens söndagsbilaga av Aftonbladet finns det en artikel som handlar om ett turistort i södra Frankrike där alla är nudister. Jag är inte speciellt pryd av mig men inte skulle jag vilja att alla min närhet gick omkring spritt språngandes. Det skulle bara kännas olustigt.
Då jag är uppvuxen i Tornedalen och med bastubadande så är nakenhet inget skrämmande, men inte är det så att man springer runt omkring utan att ha en tråd på sig bara så där.
Samtidigt som det är skönt att vi inte har det som i USA där man är rädd för nakna kroppar. Oprah hade ett program om pedofili och där de som varit förövare sa att de hade börjat sin förförelseteknik först genom att lägga handen på barnets axel, eller ge det massage. Visst kan det väl vara så, men om det skulle vara så så skulle väl de flesta pappor i Sverige vara pedofiler, och så är det ju inte. Tänk om de visste att våra små guldklimpar badar med sina pappor i badkaret naken. Både flickor och pojkar. Himmel då skulle de väl nästan dö.
Imorgon ska jag åka iväg på Cinderellakryssning. Vad ska jag ha med mig är nu dagens ilands problem. Inte för att det behövs så mycket jag vill vara garderad ifall vädret är bra eller dåligt.
Ska ta och packa så jag inte behöver göra det på morgonen.
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare