söndag 1 augusti 2010

You love the thunder


Jag har hört talas om att det ska ha gått åska runt om i stan under veckan men inte 'på min gata i stan.' Det har inte varit tryckande värme, men kletigt och fuktigt som bara den. Sover inte så bra, och därför är jag konstant trött. Nu önskar jag mig både åska och regn för att det sen ska bli sol och värme igen.
I tisdags var jag och en kompis och såg Kjell Sundvalls nya film Bröderna Karlsson, det var bland det sämsta jag sett på år och dagar. Så skippa den och lägg pengarna på någon annan film. Nu hade Aftonbladet varit generösa nog att bjuda på filmen så jag behövde inte gräma mig att jag slösat bort pengarna på den.
Har varit ledig i helgen. Igår var en av mina kollegor och jag och såg på Prideparaden. Måste säga att den jag såg innan kändes mer galen när det gällde kläder och sminkning. De är väl märkligt att i ett s.k. modernt samhälle som Sverige ska vara så finns det fortfarande massor personer kvar i garderoberna ute i vårt avlånga land.
Idag har jag varit ute på Barkarby Handelsplats. Barkarby Outlet och IKEA. Det blev servetter som vanligt, strumpor från Stadium och brännbara cdskivor.
Imorgon ska jag och KV och hälsa på en kompis vi träffar ca två gånger om året. Hon och hennes familj bor på andra sidan av stan och det brukar vara krångligt att få ihop en tid då vi alla kan träffas.
På torsdag blir det Gröna Lund och Martin Stenmarck. Frk V den yngre fyller år, så vi ska gå med henne.
Nej nu ska jag plocka ihop lite innan jag går och drar ett par timmerstockar.
God Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare