lördag 24 juli 2010

Äntligen


Det regnar ute. Ja, jag vet det ska bara vara sol och värme så här års enligt många. men jag måste säga att jag nog inte kunde var lyckligare just nu. Den senaste tiden har jag inte kunnat sova ordentligt. Har legat på madrass intill balkongdörren och hoppats på svala vindar. Inte skönt för ryggen. Men i natt ska jag kunna sova i min säng hela natten, underbart. Plus en regnig dag är perfekt för att kura upp i soffan med en bra bok eller en romantisk film på tv/video och en stor kopp te. Det ska vara nåt tårdrypande en dag som denna om jag fär bestämma. Mysigt.
Jag hade nyligen sällskap med en bekant på tunnelbanan. Damen hade en namnskylt fäst i sin väska och jag trodde att hon hade glömt ta bort den. Men när jag påpekade det så sa hon att den skulle sitta kvar för hon var på väg till ett konvent. Låter spännande sa jag. Då berättade att hon skulle på ett Europeiskt konvent som AA hade. Då jag inte är närmare bekant med vederbörande så visste jag inte att hon var nykter alkoholist. Men helt klart är det att hon tagit itu med sina problem så att det inte var nåt hon skämdes över. Vi (åtminstone jag) har så lätt att skämmas över våra (mina) egna tillkortakommanden. Jag hoppas att jag ska kunna bli så stark och trygg i mig själv att jag inte ska skämmas över fel och brister jag har. Så stark att jag kan och vågar att göra nåt åt dem.
Nej, nu ska jag ta njuta av svalkan och hoppas att det ska regna tillräckligt för att sen få sol och värme igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare