måndag 19 juli 2010


Vanessa Regrave, 73 år. Ursnygg.


Jag är inte speciellt lättskrämd. Men idag fick jag se Emmylou Harris som såg ut som en varelse från yttre rymden.Hon hade opererat sig eller satt in så mycket botox så hon såg helt grotesk ut. Jag har alltid tyckt att hon varit jättesnygg, men det var så hemskt att se det. Förstår inte hur en så begåvad kvinna förnedra sig på det viset.
Det finns en bild på Bette Davis, som jag tyvärr inte hittat på nätet, där hon är säkert 75-80 år. Hon har en hatt med flor, cigarettemunstycket i ena mungipan, och hela ansiktet rynkigt som bara den. Men ack så vacker. Men ett ansikte som ser ut som det ska spricka när som helst är det skapar bara olustkänslor hos mig.
Inget regn eller åska än så länge, men jag tycker nog det börjar bli dags. Eller vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare