måndag 5 juli 2010

Göteborg nästa


Så är det mindre än ett dygn tills jag är i Göteborg. Hotellet ä bokat nu är det bara resan som återstår. Jag ska försöka få tag i en billig resa via Tradera, som det ser ut nu så under 250 kr ska det nog bli.
Syster har åkt hem idag. Det har varit jättevarmt, men trots det har vi shoppat. Men det är bara att konstatera att vi inte är så unga och energiska som vi var för bara ett par år sedan.
Fast det började med John Fogerty på Grönan i fredags. Han är 65 år fast det skulle man aldrig tro när man ser honom på scen. Han höll på i nästan två timmar. Körde flertalet av de gamla Creedence låtarna och några solo hits gamla och några nya. Det var stundtals härlig allsång med ca 22 000 i publiken. Ett av mina starkaste konsert minnen var på Hovet för en bra massa år sen. Det var bara John och hans trummis Kenny Aronoff och John säger "Do you want to sing 'Cotton Fields' with me?" Ett rungande yes kom från publiken och där stod vi sen och sjöng alla för full hals. Det var ett magiskt ögonblick, i alla fall för mig.
Nej, nu ska jag packa. Det behövs inte mycket för tre dagar men man vill ju ha lite val möjlighet.

Nästa gång så skriver jag från västkusten.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare