fredag 9 juli 2010

Honey, I'm home


Då är jag hemma igen.
Har varit helt död på kvällarna så jag har inte orkat blogga.
Jag trodde jag skulle få en billig resa till Göteborg, och det blev det men inte så billigt som jag tänkt mig 460 kr vilket var 435 kr mindre än ordinarie biljett. Sista halvtimmen på budgivningen så gick priset upp säkert 150-200 kr.
Mitt hotell, Riverton, låg precis nere vid hamnen, hade utsikt över Ostindienfararen Göteborg. Så jag är glad att jag hamnade där och inte på det B&B jag tittade på innan för då hade jag behövt ta buss eller spårvagn in till city. Nu tog det ca 10-15 min att promenera till Nordstan.
Jag har varit till Göteborg tidigare men inte varit så mycket i stan så nu passade jag på att se mig runt. Jag införskaffade mig Göteborgspasset, vilket är en mycket god investering. Det ger dig gratis inträde till ställen som Liseberg och Universeum, och du kan åka buss och spårvagn så mycket du vill. Jag tjänade snabbt ihop insattsen genom att besöka flera attraktioner och bl.a. åka Paddan. Vad som inte ingick är Göteborgs Hjulet, ett för året nytt pariserhjul alldeles intill Nordstan. 60 meter uppe i luften har man en magnifik över stan. Det är nervkittlande upplevelse men samtidigt måste man utmana sig själv och det man är mest rädd för. Jag har haft tur med vädret det har varit soligt med något svala vindar så det har inte varit för varmt förutom när jag skulle sova så det fick bli öppet fönster och bara påslakan för att kunna få någon som helst blund.
Igår när jag åt frukost så var det gråmulet. Jag gick upp mot stadskärnan och tog ett tåg runt stan. Sen när jag gick in på köpcentrat öppnades sig himlen och jag var glad att jag inte hunnit kasta bort paraplyet. När det lugnat sig något tog jag bussen till hotellet för att hämta mitt bagage.
Min hemresa blev betydligt billigare, endast 155 kr. hade säkert kunnat få billigare resa om jag åkt tåget efter, men jag åker hellre x2000 än Intercity. Med tanke på att jag bestämde mig i torsdags så tycker jag att 600 kr t/r inte är något att prata om.
Min nya fina kamera bestämde sig kvällen innan resan att den ville inte vara med. Jag satte batteriet på laddning och sen var det kört. Ska prova att ta ut batteriet fram tills imorgon och se om det händer nåt när jag sätter in det igen. Om inte så får jag ta det till butiken där jag köpte det för att de ska kunna skicka in den på reparation.
Nej, nu ska jag ta en dusch och sen ut i solen en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare