söndag 3 januari 2010

Bra minne, men kort


God Fortsättning på 2010.
Jag vet inte om ni känner igen er i den här situationen, men det är sånt som har hänt mig fler gånger än jag vill erkänna och nu senast här när jag kom hem från semestern.
Vi kan prenumerera på månadskort för SL via jobbet. Det innebär att vi var fjärde månad får hem en biljett som räcker för 4 månader, det dras en summa från lönekontot varje månad, själva kortets kostnad delat i fyra. Det är bra för då är man aldrig utan månadsmärke och pengarna är redan dragna när du får lönebeskedet så det känns inte i plånboken på samma sätt.
Nåväl, jag fick det nya märket innan jag åkte upp och lade det på en säker plats så att det inte skulle komma bort. Men tror du att jag kom ihåg vart jag lagt det, nähä du inte det. Jag letade och letade flera dagar innan jag skulle se efter en adress i min adresskok och vad fanns där i fickan på innersidan av pärmen, jo månadsmärket. Nu är du väl mer organiserad och ordningsam än vad jag är så det har väl aldrig hänt dig, eller?
Annars vad har hänt, nästa tekniska pryl som valt att lägga av är min kamera. Den är drygt tre år gammal så jag tycker väl att den kunde ha hängt med ett lite tag till men nu görs ju det mesta som förbrukningsvaror det ska inte hålla speciellt länge tycker tillverkarna så att de kan få tjäna lite pengar på oss konsumenter. Ska till centrum för att kolla vad de kan erbjuda för något.
Imorgon ska jag försöka hinna träffa min brorsdotter som åker till Birmingham på tisdag. Det är tråkigt att hon åker, samtidigt som det måste vara oerhört spännande och en stor utmaning för henne.
Annars har jag jobbat nå nyår, det är svårt att komma tillbaka när man delvis vänt på dygnet så jag sov nog inte mer än 7 timmar på de två dygnen. Det ska bli bättre med den saken, vill jag lova. Jag är inte 20 år och kan vara uppe halva nätterna som man gjorde då.
Hur har ditt nya år börjat? Hoppas att du haft en skön mjukstart på året och att det ska hända spännande saker. Nya utmaningar och att vi får anledning till att skratta oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare