lördag 9 januari 2010

Märkligt...



Nu börjar det att vända. Igår lät jag som Janis Joplin mest hela dagen. Nu börjar jag känna igen min egen röst. Skönt.
Här kommer en kanske oviktig observation, men dock något som händer lite då och då.
Jag upptäcker en bra låt, eller nu senast en snygg manlig skådespelare och helst plötsligt dyker de upp över allt.
Köpte Van Morrisons CD 'Days Like This' och där finns en låt "You Don't Know Me" som genast blir en favorit. Sen hör jag den i filmen "Kärlekens Båda Ansikten" (Slut scenen där Jeff 'Bridges kysser Barbra Streisand.....). Men framför allt Ray Charles och Diana Kralls version av den på CD:n Genious Loves Company. Ray Charles låg på listorna med den första gången 1962, ett av de mest betydelsefulla året igenom världshistorien. Och då hade låten redan 7 år på nacken.
Första gången jag hörde "Feels LIke Home" av Randy Newman , var i Bonnie Raitts version i filmen "Michael" med bland andra John Travolta som ärkeängeln Mikael i huvudrollen. Sen har jag hört den i olika versioner i andra filmer och även som spår på andra skivor.

Sen kommer vi till Richard Armitage, ni börjar bli less på honom, inte jag, inte än.. Jag upptäckte honom som Harry Jasper Kennedy i The Vicar Of Dibley/Ett Herrans Liv. Men nu ser jag honom i Robin Hood, George Gently och nu senast idag i Kommissarie Lynley. Märkligt.
Mina vänner nu är det dags för en kopp te, och sen dags att tänka på refrängen.
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare