tisdag 5 januari 2010

Jag kanske är fet och ful


...men tro inte att jag är dum.

Som jag nämnt innan har min kamera lagt av och jag gick därför ut på kamerajakt idag. Jag gick
in på Expert på mitt köpcenter och en trevlig tjej visade vad de hade att rekommendera. Gick vidare till OnOff och Fujibutiken för kolla vad de hade att erbjuda. So far, so good... När jag senare återvänder till Expert butiken så är det en manlig försäljare som hjälper mig. Han hämtar kameran jag valt ut och när han kommer tillbaka så har han kameran och ett minneskort, precis ett sånt jag har hemma. Så jag tänkte att de nog har nån deal att om man köper en kamera så får man ett minneskort med. Men sen när jag skulle betala kostade det ca 100 kr mer än vad jag räknat ut att det skulle kosta. Jag blir konfunderad och frågar hur det kan komma sig att det blev den summan, för jag hade tidigare räknat ut vad det skulle kosta, priset minus de 5% som jag fick med min Medmera bonuscheck. Han såg lite rolig ut och sa att jag behövde ett minneskort. Det vet jag svarade jag, men jag har ett hemma, ja men är det ett sånt här SD kort? Ja, det är det. Det känns som de utgår ifrån att tjejer inte vet sånt. Ok jag ser kanske inte ut som man förväntas göra. Harmynt, tjock och bär inte det senaste modet. Men det innebär inte att jag är tappad bakom flötet, blir så trött på deras förutfattade åsikter.

Det var allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare