fredag 29 januari 2010

Barn, en rättighet för alla?


Unga Fröken E.

Just nu på SkavlandSVT så är det en kvinna som var 57 år när hon fick sitt FÖRSTA barn och nu två år senare vill hon ha ytterligare ett barn till.

Jag tycker att det är själviskt och käpprätt åt h****** att skaffa barn i den åldern. Sen är ju nästa fråga vad är det för läkare som hjälper kvinnor i den här åldern att skaffa barn. Har de ingen moral, undrar jag.

Visst tycker jag att de som har svårt att få barn ska få hjälp. Men jag tycker att man ska ha en övre åldersgräns. Inte äldre än 45, visst man kan bli gravid när man är äldre men hur vanligt är det. Min farmor födde 11 barn (tre dog innan de var ett år) och mormor födde 10 barn. Men de var 43 och 44 när det sista föddes. Då hade kroppen sagt ifrån, naturen ser till att vi inte ska ha barn som vi själva inte kan ta hand om. Människors barn till skillnad från andra däggdjur är att vi inte blir självständiga lika fort som de andra. Därför slutar vår kropp att producera ägg när det är dags att för oss att sluta skaffa barn. Men vi har fått för oss att vi är odödliga, ledsen men vi kommer alla att dö. Några förr och andra senare. Sen finns det de av oss som inte har turen, eller vad det nu ska vara, att träffa den där som vi vill ha barn med.

Vi andra träffar bara såna där märkliga typer som inte kan bestämma sig eller inte vill binda sig.

Dét var allt för idag.

1 kommentar:

  1. ja, det är himla trist och oskönt här. tror bestämt att jag tar första bästa flyg hem ;)

    SvaraRadera

Räknare