söndag 10 januari 2010

Jag älskar dig


Hur ofta har du sagt det till nån, eller någon sagt det till dig. Inte ofta eller hur, eller inte tillräckligt ofta i alla fall skulle jag vilja påstå.
Men det behöver inte betyda att vi inte vet att det finns de som älskar oss.
Mina föräldrar har åkt till min syster för unge herrn har feber och frossa. Han hade sagt till min mamma "Katarina saknar dig och morfar för hon är ensam i Stockholm", är det inte kärlek så säg, när ens 4.5 år gamla systerson är bekymrad för att att jag är ensam här. Jag kommer ihåg hans 27 årig kusin när han var en 2-3 år så kom han till mig när jag låg så soffan och tittade på mig. Så säger han plötsligt "Jag tycker om dig". Jag har världens bästa syskonbarn. Det är det där små sakerna som känner sig älskad mer än de där stora orden eller gesterna eller hur För det etsar sig fast i hjärtat på något sätt. Därmed inte sagt att vi ska sluta att tala om för dem som betyder mycket för oss att de gör det.

Tack för att just du tittar in här och läser på min blogg, det gör mig glad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare