lördag 6 februari 2010

Den sista föreläsningen

En bok av Randy Pausch som jag läser just nu. Det är en präktigare version av en av mina favoritböcker Tisdagara med Morrie av Mitch Albom.
Randy vet att han är döende i cancer och vill dela med sig av sina erfarenheter och tankar till sina barn. Den känns i mitt tycke så väldigt amerikansk och gör så här så kommer allt att lösa sig.
I TMM så känns det mer som allmänna reflektioner och tankar om livet, inte så mycket konkreta råd. En man som delar med sig sina tankar till en av sina gamla elever.
Hur jag väljer att leva och utifrån vilka normer anser jag vara ett både personligt och privat val.
Skulle gärna vilja veta om du läst boken vad du tycker, om du tycker samma som jag.
Nej, nu ska jag ta mig till sängen innan jag somnar här.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare