lördag 27 februari 2010

Hoppsan


Det är en vecka sen jag skrev ett inlägg, men det har inte hänt så mycket. Inget att skriva om i all fall. Gick till vårdcentralen igen i måndags och som tur är så var min husläkare fullbokad så jag fick en annan doktor, ska byta. Det här var en läkare som lyssnade och var mer intresserad. Hon tog blodtryck , 130/85, snabbsänka och jag fick göra ett utandningsprov. Ni en sån där mojäng som man ska blåsa i allt vad man orkar. Fick Mollipect hostmedicin och blev sjukskriven tills i onsdags.
Vi hade skolavslutning i torsdags och sen hade jag semester igår. Så nu ska jag tillbaka till jobbet i övermorgon. Det är 2 veckor sen sist, kan inte påstå att jag längtar precis. Men det måste ju gå.
Tillbaka till verkligheten och jobba hela tiden.
Jag har skaffat mig twitter för ett tag sen, mest för många artister och skådespelare är väldigt aktiva där. Martina McBride , countrysångerska, twittrar jämnt.Men en rolig detalj är att innan vaje konsert gömmer "hon" biljetter ute på orten där hon ger konsert. Sen ger hon ledtrådar på twitter så då är det bara ut och leta. Ofta är det biljetter på första raden, så det är inga dåliga biljetter man får. Det är väl en kul grej, det finns säkert andra som gör likadant, men jag tycker att det är generöst. En annan som också är väldigt aktiv, när han inte skriver böcker vilket han gör just nu är en av mina favoriter Stephen Fry.
Nej, nu ska jag göra lite nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare