måndag 15 februari 2010

Sjukskriven


Nej, han är inte min läkare.
Men man kan väl få drömma lite.


Så har jag då varit till vårdcentralen och får antibiotika utskriven och sen bad jag om att bli sjukskriven veckan ut. Så nu ska jag väl få kunna bli frisk i alla fall. Det känns lättare att vara hemma när man har det på papper att man inte mår bra. Varför söker man erkännande utanför när man vet att man har rätt? Sen är det klart att det känns bra att visa upp det för chefen så att hon inte kan gnälla. Har inte haft så mycket sjukfrånvaro som det senaste året, visst jag har fullgoda skäl men det är inte roligt att vara borta i alla fall och sen känns det i plånboken ska gudarna veta.
Nej, nu ska jag gå och kolla om jag fått några kärleksbrev....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare