onsdag 3 februari 2010

Missa inte


För ca ett år sen gick ett program på SVT som hette Himlen kan vänta och nu på måndag kommer en uppföljare, HKV-ett år senare. De kommer även att reprisera original programmen. Tider finns på svt:s hemsida. Det är en av de mest gripande serierna jag någonsin sett. Det ska bli intressant att träffa alla igen, minus Helena som gick bort innan serien var slut förra gången.

Till nåt roligare, caliciviruset, eller vad vi till vardags kallar vinterkräksjukan. Det går runt som en löpeld på jobbet, och naturligtvis kom jag inte undan. Inte mycket att göra åt det, har varit hemma från skolan idag och blir hemma imorgon. Mår fortfarande lite illa och jag vill inte smitta ner någon.

Men jag har varit tillräckligt pigg för att kunna tvätta, vilket var välbehövligt. Hade hur mycket tvätt som helst. Igår vågade jag knappt gå utanför lägenheten, dels rädslan att det skulle hända nåt, men också så var jag så urlakad att jag inte orkade heller. Måste komma ihåg att vara snäll med mig själv.

På söndag ska jag och en av mina före detta kollega ut på kryssning. Hon har precis gått i pension och fått ett erbjudande där hytt och en frukost ingår. Så i betalar bara maten och naturligtvis drickan. Hoppas bara att vädret har lugnat ner sig, annars tror jag att vi båda avstår från att ge oss ut på Ålands hav.

Mer en annan dag.

1 kommentar:

  1. det kommer. ska bara ligga döendes i jetlag ett par dagar efter att jag kommit hem. haha :)
    Imorgon ska vi rida på elefanter - haha, läskigt.

    SvaraRadera

Räknare