lördag 13 mars 2010

Framtidsplaner


En del har planer för nästa vecka, andra för nästa termin en del har saker de vill göra nästa år. Men min älskade systerson han vet vad han ska göra när han blir stor, han ska bli äventyrare. Han ska åka till Söderhavet och han undrade om jag ville följa med honom. Dum fråga, det är väl självklart att jag vill följa med honom på äventyr till Söderhavet. Han förklarade att det är på andra sidan jorden och vi måste bygga en raket i trä som håller oss båda. Hur man går tillväga för att bygga den visste han inte riktigt, så jag föreslog att vi skulle prata med Morfar så skulle han nog kunna hjälpa oss. Unge Herrn hade tittat på någon naturfilm på tv och var helt uppslukad av naturen och alla djur så han har bestämt sig för att bli just äventyrare. Nu vet inte jag riktigt vad man ska gå för utbildning för att syssla med det.
Han fyller 5 år nästa månad så tills det är dags för honom att ge sig ut i den stora vida världen så kanske det har kommit ett äventyrar program på gymnasiet eller Universitetet Att han frågade mig först om jag ville följa med det är jag stolt över. Ska försöka komma ihåg det och påminna honom om så där 20 år och fråga om erbjudande fortfarande gäller. Eftersom Morfar nog inte längre kan hjälpa oss då med raketen så får han väl lov att göra en ritning som vi kan följa, kanske morbror som är byggnadsarbetare kan hjälpa till då. Både han och jag är pensionärer då, så vi har väl tid med det. Det vill säga om han inte har massor av barnbarn då som vill ha hans uppmärksamhet.
Ser fram emot att få träffa honom och hans lillasyster om en månad, och resten av familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare