torsdag 4 mars 2010

Jaaaaa!


Sent igår kväll när jag skulle kolla vilka tider den nya Colin Firth filmen skulle gå idag, så såg jag en filmtitel jag inte väntat mig Crazy Heart Den nya Jeff Bridges filmen, som jag nämnt här tidigare. Den börjar gå imorgon så kl 12.30 ska jag sitta på biografen och förhoppningvis njuta. Sen får jag se Colin Firths En Enda Man en annan dag. Om jag inte har sett fel har jag en gratis biobiljett mån-torsdag att plocka ut. Har ett biokort där man samlar poäng och har man över 800 poäng så får man en gratis biobiljett mån till torsdag. Och det är just det jag har. Sen ska jag beställa biocheckar via hyresgästföreningen. Jag tror de kostar 70 kr st och man kan beställa upp till 10 st. Sen kan man antingen gå själv eller ge bort som presenter. Inte dumt alls. Bio är ett mycket trevligt nöje, inte så dyrt så att man inte kan unna sig det emellan åt, om man inte vinner biobiljetter. Vilket inte verkar hända alls 2010. Inte en enda vinst och det är snart mitten på mars. Vad har hänt. Ska jag ha tur i kärlek i år eller...

Måste berätta vad som hände mig idag. Jag skulle hjälpa en av damerna på jobbet, trodde att hon inte hade mycket koll på saker och ting när hon plötsligt säger 'Har du gått ner i vikt?' Jag svarar henne att det har jag gjort, och säger nåt om att du har märkt det. Jo, men det märks ordentligt, svarade hon. Trodde att hon inte la märke till sånt. Kul i alla fall.

Idag fyller min käre bror år och imorgon är det mammas tur. Min systers barn hade ringt och grattat honom. De måste sova en natt men sen skulle han få komma hem till dem och äta tårta. Mormor och morfar kommer ner imorgon och de har lovat de små liven att de ska sova där. Unge herrn har paxat för att få sova med morfar. Tror säkert att de får en härlig helg tillsammans.

Dags för lite sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare