torsdag 15 oktober 2009

Halvvägs

Aberfoyle

Kan inte fatta att vi är halvvägs in i oktober, tiden går så fort. När man var liten tyckte jag att sommarloven var eviga och tiden fram till jul var oändlig. Idag hinner man knappt blunda innan det är en ny månad. Kommer ihåg att pappa sa att vänta tills du blir 40 så får du se att tiden går fort. Visst hade han rätt, det känns som om jag fyllde 40 i förrgår, men det är ju inte så många år kvar till 50. Det verkade ju som om man var nästan död att vara 50 när man var i tonåren, och nu är det inte långt dit. Fast det finns ju dem som kommer dit snabbare än jag, och vissa har redan passerat den magiska födelsedagen.

Förutom födelsedagen, som infaller i maj, så har vi Katarina dagen den 25 november. Det brukar jag och min väninna fira. Det blir något gott att äta och nåt gott i glaset. Man måste ha något att fira och något att se fram emot. Allt för att ha en orsak att äta nåt onyttigt. Sen är det bara en månad kvar till jul då. Sen är ju november en mörk och trist månad eller vad säger du? När det blir december och advent, ljus som lyser upp det är mysigt.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare