söndag 25 oktober 2009

Söndagspromenad


I'm brave enough to be crazy
I'm strong enough to be weak
"I Will Not Go Quitely" - Don Henley
Visst är det väl trist när regnet hänger i luften. Det regnade stilla när jag gick ut på min promenad idag. Kan inte påstå att att vädret lockade mig, men det var bara att ta på sig kläderna och sen ta sig ut. Måste se till att jag får någon kontinuitet i mitt gående.
Sen är det bra att skingra alla gråtmilda tankar som bara plötsligt dyker upp. Jag kan ju inte bara sitta hem i soffan och böla, eller hur?
Har en fyra dagars vecka framför mig. Skoluppgifter som måste lämnas in och sen utgång med några tjejkompisar på fredag. Ska också kolla om min frissa har några lediga tider den här veckan, håret börjar bli alltför långt nu för min smak.
Ska ut med jobbet om ca 2 veckor, ska se filmen Bröllopsfotografen och sen ska vi ut och äta. Det ska bli kul. Det är roligt när vi får komma utanför jobbets väggar för att göra saker som inte har med jobbet att göra.
Vi såg filmen Fame igår, en 2+, har man sett originalet och sen tv-serien, så känns det inte lika spännande. men brorsdottern som är 20++ har ju ingen aning om varken det ena eller det andra. Sen har min kompis MO fixat biobiljetter på tisdg kväll till en förhandsvisning som DN har, In The Loop
Ska vinna den nya Dan Browns nya bok, visste du att det har jobbat sju (7) personer för att översätta den. Inte riktigt klok. Hoppas på vinst i alla fall.
Dags för lite skolarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare