torsdag 1 oktober 2009

Saknad

Idag, innan mitt prov så saknade jag dig.
Du hade kunnat förklara Freud och annat så jag inte skulle ha behövt vara så nervös inför provet. Jag hade ringt dig och du skulle sagt det här går vägen.
Du skulle säkert ha varit på väg till Sävast för att hjälpa min syster med det nya huset. Tror att du skulle ha läst sagor för vilddjuren precis som du läste för oss. Skattkammarön, Tom Sawyer och Huckleberry Finn. Ni skulle läst om Pettsson för dem och titta på de detaljrika teckningarna
Vår resa till Göteborg för att se på de Tre Tenorerna, jag hade vunnit biljetterna och du betalade resan, det var en resa ingen av oss snart skulle glömma. Jag fick nästan inte ledigt från jobbet och det var svårt att få tag på någonstans att bo, men vilken konsert det var.
Kan inte tro att 8 år kan gå så fort. Men dagar går och blir till veckor, månader och snart har det gått ett, två år och nu är om några dagar är det 8 år sen du lämnade oss. Ja, jag vet att du inte vill att vi ska vara ledsna men ibland så blir det bara så.
Idag, innan mitt prov så saknade jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare