måndag 19 oktober 2009

Here come those tears again


Well I dont know if I can
Open up and let you in, baby
Here come those tears,
Here come those tears again
- Nancy Farnsworth/Jackson Browne

Ja, jag är en lipsill. Jag grinar för allt eller inget. Men de sista månaderna har det varit för j**ligt
Kan inte påminna mig när jag har gråtit på detta viset. Jag tror att jag grinat nästan varje dag de senaste veckorna, eller åtminstone varit nära til tårarna
Tro nu inte att mitt liv är så hemskt, Det kallas visst övergångsbesvär. Inget jag rekommenderar precis, men man får inte välja.
Jag grinar till Vicar of Dibley när Harry säger till Geraldine "At home, whenever I look up, there will be you. And whenever you look up, there shall I be"(Citat från 'Far from the Madding Crowd', av Thomas Hardy) När jag läser dedikationen i Patrick Swayzes biografi "The Time Of My Life". Lyssnar på en romantisk sång. Det tycks alltid finnas en orsak till att fälla en tår eller två.
Vad som definitivt kan få mig att gråta av glädje är att jag är ledig imorgon. Underbart. Sen är det skola och sen jobb på fredag. Och sen ledig helg.
Men först ska jag träffa min syster imorgon. Det är nästan 4 månader sen sist. Ska bli så skoj.
God Natt!

1 kommentar:

  1. ja - hamish vann, men det var bara för att vi inte fick träffa Donnie the busdriver :(

    SvaraRadera

Räknare