måndag 5 oktober 2009

Sista stöten

Det är alltid lite små saker man behöver innan man ska åka iväg på semester. Så idag har jag gjort de sista inköpen.
Dessutom behöver jag lite nya kläder inför hösten och sen ska ju vikten bli mindre så då kan man inte fortsätta att ha sina kläder från innan. Vissa saker har en viss tältkänsla över sig numera vilket är toppen bra.
Nå väl, jag behövde en ny halsduk och fingervantar. För jag vill absolut inte frysa om det ska vara nordlig vind i Skottland precis som här. Halsduken hittade jag ganska snabbt på H&M. Jag lunchade med KV, hon hade lovat att jag skulle få låna deras adapter så att jag kan ladda mobil och dylikt i Skottland. Det är bra när man kan låna av varandra så att man inte behöver köpa alla prylar själv. Det är sällan så att man behöver dem samtidigt.
De lottade ut presentkort på Ticket eller om det var på affärer i Solna Centrum, så jag fyllde i ett formulär så nu är det bara att hoppas på tur.
Gick sen vidare till Clas Ohlson för MOZ ville också ha ett sittunderlägg till ev båttur på Loch Ness, och det fanns inget på hennes CO.
Sen tog jag mig en tur på KappAhl och där hittade jag ett par byxor och två toppar. De har 25 % på alla byxor just nu och sen hade jag två st rabattkuponger på 25 % på valfritt damplagg så jag fick nästa 200 kr rabatt. Inte dumt alls om du frågar mig. Sen på vägen ur centrum gick jag förbi Stadium, där sålde de Magic Gloves, de såg ut som fingervantar till mina små syskonbarn. Men de har något elastiskt material i sig så att vem som helst ska kunna ha dem, jag köpte 2 par för 39 kr. Det är bra för en slarvmoster som jag, kanske borde jag köpa ytterligare två par till.
Imorgon ska jag göra lite skolarbete och tvätta så att det mesta är klart. Tvättar sen två maskiner samma dag som jag åker så jag inte missat nåt.
Det kostar bara 178 kr att åka buss t.o.r till Skavsta, vilket jag tycker är billigt då det kostar 110 kr enkel väg till Arlanda.
Dags för att runda av.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare