tisdag 13 oktober 2009

Hemma igen

Hamish

Så då är jag hemma igen. Hjälp vad tiden går fort. Vi har åkt runt lite och kollat. Var upp i högländerna vilket är ett MÅSTE om du åker till Skottland, man blir lyrisk när man står där mitt i bergmassivet, det är så otroligt vackert. Knappt några karlar i kilt och INGEN säckpipa på hela turen. Förra gången stod en kille i kilt utanför Buchanan Galleries och spelade säckpipa. Skottlands natur är otroligt vacker och dess historia fascinerade Alla dessa klaner som slogs mot varandra och Campbells var de värsta av alla enligt vår guide. Vi bodde på McLays Guest House, ett enkelt hotell med trevlig och hjälpsam personal. Det enda jag har att klaga på att de inte hade varken grovt bröd, eller frukt på frukostbordet. Och bara marmelad som pålägg. Men det är ett I-lands problem kan man tycka när det gäller ett par dagar, eller hur? Men de lagade frukost på beställning istället för att allt låg framme vilket var mycket fräscht. Det ligger på Renfrew Street en parallell gata till en av shopping/restaurang gatorna Sauchiehall Street. Har jag nämnt att det är kuperat i Glasgow, backen upp till hotellet är inte för de klena precis.

Nu ska jag ut och käka lunch med KV, mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare