tisdag 29 september 2009

Att leda eller bli ledd.

Blessed are the blissfully ignorant
For they shall be
Easily led
(Text hittat på Tshirthttp://www.zazzle.co/)
Gömmer du huvudet i sanden eller ser du sanningen i vitögat hela tiden. Handen på hjärtat gör jag nog båda sakerna.
Härom dagen blev jag helt överkörd av en som var ignorant i allra högsta grad. Sen när jag påtalade att jag kände mig överkörd så istället för att bekräfta min känsla, så slog vederbörande ifrån sig allt ansvar. Det gjorde mig väldigt besviken.
Ska jag behöva skrika eller bli otrevlig för att bli tagen på fullt allvar, det frågar jag mig. Att behöva ställas inför dessa alternativ känns trist men också tragiskt.
Nu borde jag väl inse att det är en läxa jag ska lära mig om mina medmänniskor. Jag har fått/skaffat mig ett bättre tålamod genom att jobba med äldre, men ändå. Förstår du hur jag resonerar?
Bokade resan 'hem' till jul. Resorna kring jul går snabbt åt och jag har inte råd att betala en förmögenhet för att åka. Hade tänkt åka hem på måndagen efter jul men alla retur resor gick på över 1000 kr och sen hann de billiga resorna på tisdag ta slut så nu bokade jag retur resan den 30 december, 10 dagar allt som allt. Får ändra min semester ansökan på fredag. Får jag sen inte ledigt får jag väl sälja resan på blocket eller tradera. Nåja, kommer dag, kommer råd eller vad det nu heter. Kul ska det bli, få träffa familjen och se hur vilddjuren vuxit. Det ska också bli kul att få se min systers nya hus. Bara att få vara tillsammans med nära och kära. jag längtar.
Det börjar närma sig Skottland resan och jag har pratat med vår 'reseledare' Vexy flera gånger idag för att checka av lite saker som behöver göras innan. Ska beställa bussbiljetter till Skavsta på nätet så kan jag skriva ut dem på jobbet på fredag eller lördag så är det gjort.
Det blir några kronor billigare och det är ju inget att förakta. Vann hela 5 kr på Keno idag. På tal om vinster har jag inte hört något från Lugna Favoriter än, så jag väntar med spänning på vad det kan vara som jag vunnit.
Nej du, nu ska renskriva en inlämningsuppgift tills imorgon.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare