fredag 13 november 2009

Faktiskt fredag

Så är det bara en dag kvar av denna arbetsveckan.
Sen har jag två lediga dagar. Har lite restarbete till skolan att göra så det passar bra.
Så har då svinen kommit på besök i min familj. Min systers grabb har fått den, men igår när jag pratade men henne så kom han, mamma jag vill ha mera köttsoppa. Tror väl att de flesta som får den klarar sig hyfsat
Hans lillasyster ville prata med mig igår. "Hej Katarina, jag äter köttbullar" sen var samtalet över, men det är i allafall kul att få en liten pratstund.
Själv har jag fått "Young, tall, dark and handsome Ricard Armitage" viruset. Skulle ingte ha köpt The Vicar Of Dibley boxen, men det är lätt att vara efterklok. Hittar en massa fina klipp på Youtube. Inte bra alls.
Men nu till Dagens Vinst; som jag nämnt innan så var vi på Körslaget i Lördags och Team Pontare åkte ut och bara Team Ola och Team Stefan blev kvar. Då pratade vi om att det skulle vara kul att få gå på finalen. Så idag när jag kollade de senaste tävlingarna så lottade KistaGallerian ut 5x2 biljetter. Man skulle bara motivera varför man skulle vinna. Jag skrev nåt om att Ola skulle vinna o de andra tillbaka till Dalarna försvinna. Tro det eller ej men kvart i tre när jag trodde det var kört så ringde de och sa att jag vunnit biljetter. Kul, nu ska jag och min brorsdotter gå imorgon. Frk V d.ä. ska ut och äta med morfar sin imorgon, annars skulle hon fått följa med, hon har hållit på Ola sen Idol tiden.
Det ska bli kul. En av mina yngre kollegor rynkade på näsan, det är inte tillräckligt coolt att gå på Körslaget, men vad bryr jag mig. Varför ska man vara politiskt korrekt, det ligger inte riktigt för mig. Jag har hellre roligt än tråkigt, och om det är omoget så ger jag blanka fan i det, så det så.
Hoppas nu på vinst för Team Ola.
Nu ska jag ha en date med kvalstret i min säng. God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare