fredag 27 november 2009

Hur många fruar har Tiger Woods?


Jag vet inte men nog verkar det som om Tiger W är bigamist när man läser löpet från gårdagens Aftonblad. Om du vet något så får du gärna berätta, för det var en nyhet för mig. Trodde nämligen att han bara hade en fru.
Har varit och införskaffat en ny tv och blir tokig på bruksanvisningarna som är så knapphändiga och för en som mig som är beroende av klara beskrivningar så blir det kortslutning i huvudet. Säger såna där fula ord som inte mammor vill att vi ska använda, tur att inte min är här så slipper hon höra.
Jag har sagt flera av den sorten den här veckan. En kompis på jobbet behövde en bisittare när hon pratade med en av cheferna. Hon, chefen alltså, ger jag inte mycket för. Hon tror att vi är helt korkade. Men hon säger en massa dumma saker hela tiden så folk blir mer och mer irriterad över hennes sätt. Hon säger mot sig själv, tror hon inte vi kollar med varann vad hon säger. Hon ska inte tro att hon sitter säkert på sin plats. Icke sa Nicke.
Syrran har varit på kurs igen och vi var på IKEA på min namnsdag. Den firade jag igår med min namne på en grekisk restaurang i Solna C. Vi åt lammfilé. Lammkött är aldrig fel, eller hur Madonna?
Annars vad har hänt. Jo, Donny och Kym Johnson vann Dancing with the Stars i tisdags. Det är den amerikanska versionen Let's Dance. Fast tävlingen kommer, om jag inte är helt ute och cyklar, från England och heter då Strictly come dancing. Jag har sett det på den tiden jag hade BBCPrime. Det var kul för de var så duktiga. Sen är jag ju partisk , efter drygt 35 år som Osmond fan så blir det ju bara så ;-)
Nej, nu ska jag gå och handla inför morgondagen. Har beställt Mazarinmuffin med saffran, hittade receptet i ett reklamblad häromdagen. Det lät smaskigt, men jag ska köpa saffran, mandelmassa och ägg så att de kan baka det på DV.
Hoppas jag ska snart få igång tv skrället, håll tummarna.
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare