onsdag 11 november 2009

Katarina

Idag kom en av mina klasskamrater fram till mig och berättade att hennes 5-6 åriga dotter hade bestämt sig att hon numera heter Katarina. Måste säga att flickan har väldigt god smak när det gäller namn. Sen att det är bara 14 dagar kvar till vår namnsdag. Min kompis dotter kallade sig själv Minna när hon var liten. Hennes namn är inte ens i närheten av Minna med det kanske handlar om "Me, My and Myself" så där som man är i en viss ålder. Kommer inte riktigt ihåg hur gammal hon var innan hon gick över till sitt riktiga namn, om hennes mamma läser det här får hon gärna berätta. Tänkte även att ni skulle få höra en av världens bästa låtar, det sägs att den ska hanlda om Caterina Valente men det är ju föstås mig den handlar om, vi-jag och sången- är faktiskt lika gamla, eller unga om man nu så vill. Later!

2 kommentarer:

  1. Katarina!

    Du vet väl att FJK gjort en låt som heter "Katarina"??

    PS: Du skriver verkligen bra!

    SvaraRadera
  2. Tack kompis!

    Kul att du hittat hit.
    Nej, jag känner inte till FJKs "Katarina", kan inte du skicka över den. Det skule vara kul att höra den.

    SvaraRadera

Räknare