onsdag 18 november 2009

Ut med skiten!

Det finns sånger för alla tillfällen den här är underbar att sätta på hög volym och sjunga med när man, som jag ibland, blir heligt förbannad. Även You Oughta Know med Alanis Morrisette fyller samma funktion hos mig. Att bara få ut all ilska istället för att bära på den. Släpp ut den och sen kan du komma tillbaka och må så mycket bättre. På en tidigare arbetsplats så jobbade tre killar. Den yngsta var en ganska så söt kille och han hade flera av mina kollegor runt lillfingret så att om han maskade så sa de inte till. Jag blev skogstokig, då var det bra att få sjunga ut sin ilska till dessa texter. Något jag varmt kan rekommendera Har du nåt bra tips att dela med dig av? Bidrag tages tacksamt emot. Julkonserten i Globen var så tråkig. Det var Henrik Åberg och en annan Elvis tolkare som sjöng nästan hela kvällen, de övriga artisterna såg vi bara skymten av. Så trist. Och bara två jullåtar, det är väl ingen julkonsert. Eller har jag missuppfattat det hela. Ser fram emot morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare