torsdag 17 december 2009

Biodags


Jag kan tro på allt,
förutsatt att det är otroligt.
-Oscar Wilde


Min brorsdotter och jag var på förhandsvisning av "Men Who Stare At Goats" idag.
Pricerunner firar 10 år och erbjöd sina kunder på filmen.
Det är en film som löst bygger på en bok med samma namn skriven av Jon Ronson. I armén fanns det individer som höll på med New Age hokuspokus där de bland annat skulle bevisa att man kunde ändra saker med hjälp av telepati. De sa sig kunna döda djur bara genom att stirra på dem länge nog. Ja, ni hör ju själva hur tokigt det låter, och då ska mycket av historien vara sann. Det finns många dårar överall
Det får mig att tänka på hur våra ledare vill att alla ska arbeta, men istället för att hjälpa dem som bara får springvik så gör de att det är ekonomiskt olönsamt. Det var väl inte det de ville när de ändrade lagarna. Jag förstår att man vill få ut dem som bara jobbar för att få ihop en ny stämplingsperiod. Men det är de som vill jobba men som bara får strödagar som får betala priset. Bara för att man får en betydelsefull position i samhället innebär inte att man är smartare än folk i allmänhet.

Nu kallar sängen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare