fredag 25 december 2009

Juldagen


Mamma och min brorsdotter tar igen sig efter julmaten


Hoppas ni haft en bra julafton, massor av god mat, några presenter som gjort er glada och framför allt att ni fått vara med dem som står er närmast.
Som jag kanske nämnt innan är det massor av år sen hela familjen varit samlade så därför var det på många sätt en toppen jul. Mina syskonbarn växer så fort och är en ständig glädjekälla för hela familjen. Både de stora och de små. Mina föräldrar skulle vara några av de första att skriva under att barnbarn är livets efterrätt.
Idag tog jag och mina föräldrar oss upp till mitt föräldrarhem. Det blev sent så systers diskmaskin gick sönder igår och en ny stod högt på agendan. Så jag och mina päron och vilddjurren tog oss en promenad till min bror för att fördriva tiden. Unga Frk satt och diggade för fullt när hennes äldre kusin spelade på sin fars gitarr. Min bror har bestämt sig att han ska lära sig att spela gitarr, nu när barnen flyttat. En försenad 50 års kris, vad vet jag.
Pappa och unge herrn gick före och så gick min mamma efter för hon hade husnyckeln. Jag blev kvar en stund för att få låna ett par smaskiga kärleksromaner av min brorsdotter att roa mig med hos föräldrarna. När jag något senare kommer fram undrar Pappa var mamma var, hon hade inte låst dörren ordentligt så de hade tagit sig in, och jag sa att hon skulle varit där ett bra tag före mig mig. Min syster och hennes man kommer och jag och syster yster går ut för att söka tanten och snart har hon återfunnits. Hon hade tagit en annan väg och irrat bort sig. Det var inte första gången hon gick den vägen och den var busenkel, om jag hittar så ska väl också hon kunna göra det tycker jag.
Nåväl, när hon kommit till rätta så bar det av 'hemåt'. -23 grader ute var det när vi kom hem, det är inte så farligt som det låter. Vänta tills det är -40. då är det garanterat myggfritt.
Dags för min date med John Blund.
God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare