fredag 25 december 2009

God Jul!


Så har då tomten varit på besök. Som jag tidigare nämnt så firade vi här hos min syster, hela min familj plus min systers svärfar och hans fru. Vi åt middag vid femtiden och medans vi plockade ihop gick unga fröken och hennes morbror och tog sig en tupplur.

Sen var det då dags för besök av tomten. Av någon konstig anledning var det inte vi vuxna som fick massor av paket utan de två minsta syskonbarnen. Broder Tuck agerade Tomte och de små misstänkte inte det minsta att det kunde vara deras morbror som dolde sig bakom den hemska masken. Det är så härligt att höra deras spontana reaktioner på den knasige tomtens kommentarer Glöm inte att barn är brutalt ärliga, har man gjort nåt dumt så får tomten veta det.

Själv blev det inte många paket utan mest trisslotter som jag vann hela 100 kr på. I övrigt en påse Twist, en kärleksroman, presentkort på KappAhl och bidrag till min nya TV. Presenterna jag inhandlat verkade vara uppskattade så då får man vara nöjd och glad. Pengar till de större barnen, kläder och leksaker till de mindre och lite småplock till de övriga i sällskapet, mest i form av lotter. Vill gärna ha en present till alla i familjen, sen behöver det inte vara nåt stort eller märkvärdigt. Men alla blir glad av en present.

Imorgon bär det av upp till bushen och mitt föräldrahem. Min syster med familj kommer också upp, så då blir det mer lek med vilddjuren. Himmel vad man blir slut av att springa och leka med dem. De har en energi som kan ta knäcken på vem som helst. Men jag träffar inte dem alltför ofta så det gör ingenting.

Hoppas ni haft en bra jul, god mat, trevlig samvaro med de ni håller av och en eller annan present.

Dags för sängen.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare