torsdag 3 december 2009

Sant eller inte

Enligt kvällstidningarna har Tiger Woods inte bara haft en älskarinna, utan tre. Men frågan är vad har jag med det att göra, inte mycket. Vad har jag att göra med vad han gör, det är väl en familje angelägenhet. Tänk om ditt privatliv skulle disskuteras i media. "Svenska Katarina 47, berättar om sin vilda natt med George Clooney." Det låt er väl som en rubrik som skulle sälja. Nu vet jag att möjligheten att träffa George Clooney är +/-0. Men om jag nu skulle, vad skulle Se&Hör eller Expressen ha med det att göra. Inte det minsta.
Skvaller är vi alla skyldig till ,men jag blir alltid lika förvånad över dem som håller reda på sina grannar, arbetskamrater och hela släkten. De vet allt vad de gör och vilka de träffar. Min fråga är hur orkar de. Tycker att jag har nog med mig och de mina, tycker att de räcker. Tror det beror på att jag kommer från en stor släkt och att det finns de som inte gör annat än att hålla reda på allt och alla. En bra bok är mycket roligare. Sanningshalten behövs aldrig ifrågasättas, men det är underhållning så länge historien fortsätter. Under den tiden är den sann för dig som läser, sen när du är klar med den boken så är det någon annans karaktär som fyller dina tankar.
Nej, nu ska jag ta och fundera på refrängen, börjar kl 07.00 imorgon.
Mer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare