söndag 27 december 2009

Nyårslöfte


Så ökade befolkningen från fem personer till nio stycken här i bushen i och med att syster med familj har anlänt. Till vardags bor här bara fyra personer, mina föräldrar och min farbror med fru.
Barnen ligger nu hos mormor och morfar och sover så sött. Mamma och pappa tycker att det är mysigt när barnbarnen sover hos dem. Så gjorde också min brorsbarn när de var små.
Det inte många dagar kvar av 2009, då är det dags att börja fundera på vad man ska, om man nu ska, avge för några nyårslöften. Personligen tycker jag att löften är sånt man ger till sig själv och inte uttalar dem högt.
Mina nyårslöften lyder ungefär så här:


  • Sluta röka, kanske inte så aktuellt med tanke på att jag inte tagit ett bloss på snart 30 år.

  • Gå ner 5 kg innan nästa årsskifte, man måste sätta rimliga krav.

  • Gå på minst en konsert under 2010

  • Läsa bra böcker

  • Fortsätta och titta på och efter 'vackra' karlar

  • Resa till ett nytt resmål.

  • Fortsätta sjunga hellre än bra.

Att bli en bättre medmänniska och sånt får vänta tills 2011, eller 2012 då jag fyller 50. Då ska jag bli klok, ödmjuk och införskaffa tålamod, vad det nu innebär. Bli vuxen och bara säga förnuftiga saker, inte fnissa åt smaklösa skamliga historier, nej, så vuxen vill jag aldrig bli. Tre dagar kvar av semestern sen är det dags för mitt 'kära' jobb. Idag får man vara tacksam för att man har ett jobb att gå till, men lite roligare skulle det allt kunna vara.

Tack och hej, leverpastej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare