lördag 5 december 2009

Trist

Jag hade väl hoppats på att det skulle vara nåt skoj på tv för det är lördag och för oss som inte springer på krogen kan man väl få ha lite skoj framför TV:n men nej det är Robinson och Dansbandskampen, man blir så lycklig. Tur att man ha dvd och internet vad skulle man annars göra, skolarbete kanske. Inte en lördag kväll, eller hur? Är glad för att jag tidigare idag pratade med en före detta kollega som jag inte pratat med på säkert en, två månader. Tiden bara rinner iväg och man undrar var tiden tar vägen. Blir lika förvånad över att veckorna går så snabbt på måndag är det två veckor kvar tills jag åker upp för att spendera tid med min familj. Ska bli så kul. För mig är julen den viktigaste helgen, alla de andra spelar ingen roll. Nu får jag träffa tomten det var flera år sen sist, när mina stora syskonbarn var små. De tidigare jularna har jag antingen jobbat eller så har min syster varit hos sin svärmor och firat jul. Men nu blir det hela min familj och syrrans svärfar och hans fru. Det ska bli kul att se de små liven när tomten knackar på och se deras reaktion. Sen all god mat inte att förakta. Numera är det inte lika mycket som förr på julbordet med julskinka, nybakt bröd, köttbullar, sill och nån prinskorv. Sen har vi den traditionen att skinkan kokas på julafton, så det är den nykokta skinkan som hägrar mest på julbordet. Mammas nybakta bröd och den ljumma skinkan med senap på och till det julmust. Mums. Hoppas du haft en mer händelserik lördagkväll. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare