måndag 28 december 2009

Sista natten med gänget


Morfar och unge Herrn kollar in olika mynt.


Imorgon åker jag vidare till min bror för att spendera sista natten uppöver hos honom. Hade tänkt stanna tills onsdag men morgonbussen och flygbussen passar inte ihop så då skulle jag få ta taxi ut till Kallax. Sen är det inte alltför ofta jag får träffa min bror och hans familj. Så därför passar jag på att sova över där.
En stund senare...
Unga Frk kom just in för en liten pratstund, och för att vila en liten stund med mig. Jag berättar att jag ska åka hem till mig och då säger hon att jag sen kommer till dem. Det lovar jag att jag ska, men att det nog tar ett tag tills nästa gång. Hennes mamma fyller 40 i april så då ska jag väl ta mig en tur uppöver hade jag tänkt mig.
Hon är så söt i sitt ruffsiga hår, och med tutten i mun. Hur man kan låta bli att älska våran egen Lilla My det är ofattbart.
Hennes storebror har hjälpt sin mamma tidigare ikväll när vi spelat kort. Det är väl lite onödigt att tala om det, men bara så att ni vet så vann jag. Vi lekte med dinosaurier under eftermiddagen. Istället för att säga att han ville leka själv så tyckte han efter ett tag att jag kunde ta mig en kopp kaffe istället. Gillar hans diplomatiska hållning.
Nej, nu är det dags att sova lite. Alarmet på telefonen är satt på ringning halv åtta och det är väl inte när jag stigit upp de senaste dagarna.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare