söndag 13 september 2009

Ändrade planer


Jag skulle iväg till Skansen idag men vädret var inte något riktigt Skansen väder, så jag tog mig ut till Barkarby Outlet en sväng i stället.
Vissa dagar är det som om inget kan bli fel, man känner sig på gott humör hur det än blir.
Det här var en sån dag.
Jag var och kollade in skrivare för hundrade gången, känns det som, men jag är lika tveksam varje gång. Men killen på Expert var hur trevlig som helst. Han förklarade så att jag förstod lite bättre. Att han sen inte försökte sälja nåt ultra hi-tech makapär gav honom mer trovärdighet. Ni vet hur säljare kan vara. 'Ja du måste absolut ha alla dessa 100 miljarder finesser för att kunna få ut den maximala potentialen av denna utskrift' eller nåt liknande ordbajseri. Nu har jag pratade lite med min svåger som är insatt i såna saker så jag hade lite hum om vad som är bra och mindre bra.
Vet inte om det är jag, men nog tycker jag att det har varit ovanligt mycket snygga karlar i farten de sista veckorna. Eller har jag bara tittat extra mycket, ja, jag vet inte. Var och varannan dag i tunnelbanan har de dykt upp, om inte annat gör det resan mycket roligare och framför allt känns den kortare.
Fast busschauffören ut till outlet tillhör inte sistnämnda kategori. Han körde förbi vår hållplats utan att kolla om någon var där och blev tvungen att stanna 5 meter efter då han insåg att det fanns folk där. Han gormade och hade sig, kanske hade han gått kurs hos min chef?
En ny vecka framför mig och INGA aktiviteter utanför skolan och jobbet är inplanerade. Underbart!!
Vi ses då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare